§1 Informacje ogólne
- Regulamin organizacyjny został opracowany zgodnie z art. 24 ustawy o działalności leczniczej i określa zasady realizacji usług zdrowotnych przez STELLARMED SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ.
- STELLARMED SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ ma swoją siedzibę we Wrocławiu, ul. Kobierzycka 3/9, 52-315 Wrocław, Polska, zarejestrowana pod numerem KRS 0001149377, NIP 8993013991, REGON 540666005.
- Podmiot jest zarejestrowany w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonym przez Wojewodę Dolnośląskiego pod numerem 000000285914.
§2 Definicje
- Regulamin – niniejszy dokument, określający zasady świadczenia oraz korzystania z usług zdrowotnych w formie telemedycyny, udostępniony Pacjentowi na stronie internetowej.
- Usługa Telemedyczna – świadczenie zdrowotne realizowane zdalnie, na podstawie umowy zawartej między Spółką a Pacjentem, przy użyciu systemów teleinformatycznych lub innych środków komunikacji, bez konieczności osobistego badania Pacjenta.
- Strona Internetowa / Serwis – witryna należąca do Spółki, za pośrednictwem której świadczone są Usługi Telemedyczne, dostępna pod adresem: www.receptanateraz.pl.
- Spółka – STELLARMED SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, NIP: 8993013991, REGON: 540666005.
- Pacjent – osoba fizyczna korzystająca z Usług Telemedycznych, posługująca się językiem polskim w stopniu umożliwiającym komunikację.
- Formularz – formularz dostępny na Stronie Internetowej, w którym Pacjent podaje precyzyjne, zgodne z prawdą informacje o swoim stanie zdrowia oraz dane osobowe, składając wniosek o konsultację online z możliwością uzyskania e-recepty.
- Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, zgodnie z Rozporządzeniem 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony danych osobowych oraz swobodnego ich przepływu, zastępującym dyrektywę 95/46/WE (RODO).
§3 Cele i zadania podmiotu
- Spółka realizuje działalność leczniczą, wykorzystując systemy teleinformatyczne oraz inne środki komunikacji zdalnej.
- Podstawowym zadaniem Spółki jest świadczenie usług zdrowotnych oraz propagowanie zdrowego stylu życia i promowanie działań prozdrowotnych.
§4 Struktura organizacyjna zakładu leczniczego
- STELLARMED SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, będąca kapitałową spółką prawa handlowego, została utworzona przez wspólników i jest reprezentowana przez zarząd.
- Aktualny skład wspólników oraz członków zarządu jest dostępny w Rejestrze Przedsiębiorców, prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0001149377.
- W ramach swojej działalności Spółka wyodrębniła zakład leczniczy o nazwie STELLARMED INTERNETOWA PORADNIA ZDROWIA, z siedzibą we Wrocławiu, ul. Kobierzycka 3/9, 52-315 Wrocław.
- W zakładzie leczniczym działa jednostka organizacyjna STELLARMED INTERNETOWA PORADNIA ZROWIA - TELEMEDYCYNA.
- W jednostce organizacyjnej działa komórka organizacyjna PORADNIA CHORÓB WEWNĘTRZNYCH - TELEMEDYCYNA.
§5 Rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
- Spółka, jako podmiot leczniczy, zgodnie z art. 8 pkt 2 ustawy o działalności leczniczej, prowadzi działalność w zakresie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych, obejmujących zarówno podstawową opiekę zdrowotną jak i ambulatoryjną opiekę specjalistyczną.
- Świadczenia te są realizowane wyłącznie za pomocą systemów teleinformatycznych oraz innych środków komunikacji na odległość.
- Działalność Spółki opiera się na odpłatnym świadczeniu usług.
- Udzielaniem świadczeń zdrowotnych zajmują się lekarze, z którymi Spółka podpisała odpowiednie umowy.
- Usługa telemedyczna obejmuje zdalne konsultacje, podczas których lekarz, na podstawie wywiadu medycznego, może wystawić e-receptę, jeśli istnieją ku temu wskazania medyczne i brak przeciwwskazań. Decyzję w tej sprawie podejmuje każdorazowo lekarz.
- Telemedyczne usługi oferowane przez Spółkę nie zastępują osobistej wizyty pacjenta u lekarza podstawowej opieki zdrowotnej lub specjalisty. W przypadku nagłych sytuacji pacjent powinien, zgodnie z zaleceniami lekarza, zgłosić się do najbliższego ośrodka medycznego po pomoc doraźną lub kontynuować konsultacje z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej lub innymi pracownikami służby zdrowia.
§6 Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych
- Świadczenia zdrowotne realizowane przez Spółkę odbywają się za pośrednictwem Serwisu, a miejscem ich udzielania jest miejsce, w którym lekarz świadczy daną usługę.
§7 Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
- Usługi zdrowotne świadczone przez Spółkę obejmują konsultacje lekarskie na odległość, realizowane za pomocą Formularza w Serwisie oraz kontaktu z lekarzem przez telefon lub komunikator internetowy.
- Pacjent w ramach Usługi Telemedycznej może skorzystać z:
- Konsultacji zdalnej z możliwością wystawienia E-recepty,
- Konsultacji zdalnej z możliwością wystawienia E-skierowania,
- Porady medycznej lub szczegółowej analizy wyników badań.
- Do korzystania z Serwisu Pacjent potrzebuje urządzenia z dostępem do Internetu, przeglądarki internetowej oraz aktywnego adresu e-mail.
- Wypełniony przez Pacjenta Formularz przesłany za pomocą Serwisu trafia do lekarza, który przeprowadza jego analizę i kontaktuje się z Pacjentem w celu zdalnego badania. Na podstawie rozmowy lekarz podejmuje decyzję o wystawieniu lub odmowie E-recepty/E-skierowania.
- Pacjent otrzymuje kod E-recepty poprzez SMS wysłany na podany numer telefonu. E-recepty nie są objęte refundacją, a ich koszt wynosi 100%.
- Decyzja o ilości przepisanych leków należy do lekarza i jest podejmowana na podstawie wywiadu medycznego, jednak w jednej konsultacji można przepisać najwyżej cztery leki, z limitem czterech opakowań na każdy.
- Usługi Telemedyczne są oferowane 7 dni w tygodniu w godzinach 7:00–23:00, z czasem realizacji wynoszącym maksymalnie 24 godziny od momentu przesłania Formularza i dokonania płatności. W przypadku braku dostępności lekarza, Pacjent zostanie poinformowany o tym SMS-em lub e-mailem, a usługa zostanie wykonana w ciągu maksymalnie 48 godzin. Pacjent ma w takim przypadku prawo zrezygnować z umowy.
- W przypadku przeciwwskazań medycznych lub braku podstaw do wystawienia E-recepty/E-skierowania, lekarz podejmie decyzję o ich niewystawieniu, jednocześnie informując Pacjenta o przyczynach odmowy. W takich sytuacjach opłata nie podlega zwrotowi.
- W określonych sytuacjach lekarz może zażądać dostarczenia dodatkowej dokumentacji medycznej. Brak dostarczenia wymaganych dokumentów skutkuje niewystawieniem E-recepty i brakiem zwrotu opłaty za usługę.
- Gdy stan zdrowia Pacjenta budzi wątpliwości, lekarz może podjąć próbę nawiązania kontaktu. W przypadku braku możliwości skontaktowania się z Pacjentem, lekarz może odmówić wykonania usługi, przekazując odpowiednią informację Pacjentowi.
- Lekarz nie wystawia recept na środki odurzające, substancje psychotropowe, prekursory kategorii 1 oraz preparaty zawierające te środki lub substancje wymienione w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 29 października 2024 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1600) zmieniającym rozporządzenie w sprawie środków odurzających, substancji psychotropowych, prekursorów kategorii 1 i preparatów zawierających te środki lub substancje, które weszło w życie w dniu 7 listopada 2024 r.
- Spółka nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku podania przez Pacjenta nieprawdziwych lub niekompletnych informacji.
- Spółka umożliwia realizację płatności za pośrednictwem systemu PayU, obsługiwanego przez PayU S.A. z siedzibą przy ul. Grunwaldzkiej 186 w Poznaniu (60-166), KRS 0000274399, NIP 7792308495. Szczegółowe informacje o dostępnych metodach płatności znajdują się pod adresem https://poland.payu.com. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia ani trudności w płatnościach wynikające z działania systemu PayU, w zakresie dopuszczalnym przez przepisy prawa.
§8 Zasady współpracy z innymi podmiotami prowadzącymi działalność leczniczą
- Dla zapewnienia odpowiedniego i nieprzerwanego świadczenia usług zdrowotnych, Spółka współdziała z innymi podmiotami zajmującymi się działalnością leczniczą, w tym z lekarzami, z którymi łączy ją zawarta umowa.
§9 Wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej
- W ramach realizacji świadczeń zdrowotnych Spółka prowadzi dokumentację medyczną Pacjentów oraz przetwarza ich dane zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych i zachowania poufności.
- Dokumentacja medyczna może zostać udostępniona na żądanie Pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub osoby upoważnionej, a także innym podmiotom, które posiadają uzasadniony interes prawny i uprawnienia wynikające z odrębnych regulacji prawnych.
- Cennik udostępnienia dokumentacji medycznej znajduje się w cenniku usług na stronie internetowej www.receptanateraz.pl.
§10 Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne
- Cennik opłat za realizację świadczeń zdrowotnych przez Spółkę jest dostępny na stronie internetowej. Wszystkie ceny przedstawione na portalu są cenami brutto, wyrażonymi w polskich złotych (PLN).
- Płatności na rzecz Serwisu odbywają się wyłącznie za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności online PayU, który obsługuje karty płatnicze, przelewy elektroniczne oraz płatności BLIK.
- Za dzień dokonania płatności uznaje się datę zaksięgowania środków na rachunku bankowym Serwisu, co oznacza ich faktyczne wpłynięcie na konto Spółki.
- Zwroty należności na rzecz Pacjenta są realizowane wyłącznie za pomocą tego samego systemu płatności online, który został wykorzystany do dokonania pierwotnej transakcji.
- Serwis nie odpowiada za trudności w realizacji płatności wynikające z problemów technicznych lub procedur stosowanych przez operatorów systemów płatności online albo banki. Wszelkie awarie tych systemów pozostają poza zakresem odpowiedzialności Serwisu.
§11 Zawarcie i rozwiązanie umowy
- Umowa dotycząca świadczenia Usługi Telemedycznej jest zawierana na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Do zawarcia umowy konieczne jest, aby Pacjent (lub jego przedstawiciel ustawowy) wykonał następujące czynności:
- Wypełnienie wszystkich obowiązkowych pól Formularza,
- Zaakceptowanie Regulaminu oraz polityki prywatności Serwisu,
- Uiszczenie opłaty za Usługę Telemedyczną zgodnie z cennikiem dostępnym na Stronie Internetowej.
- Umowa zostaje zawarta w momencie, gdy Pacjent dokona płatności.
- Pacjent będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez konieczności podawania przyczyny. Aby skorzystać z tego prawa, Pacjent musi poinformować Spółkę o swojej decyzji poprzez jednoznaczne oświadczenie przesłane e-mailem na adres kontakt@stellarmed.pl lub listownie na adres: Kobierzycka 3/9, 52-315 Wrocław, Polska. Zachowanie terminu do odstąpienia od umowy wymaga, aby oświadczenie o odstąpieniu zostało wysłane przed jego upływem. W przypadku odstąpienia od umowy, Spółka zwróci wszystkie otrzymane płatności niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od daty poinformowania o odstąpieniu. Zwrot środków zostanie zrealizowany w taki sam sposób, w jaki dokonano pierwotnej płatności, chyba że Pacjent wyrazi zgodę na inną formę zwrotu. Pacjent nie ponosi żadnych kosztów związanych z realizacją zwrotu.
- Pacjent może skorzystać z poniższego wzoru formularza odstąpienia od umowy (opcjonalnie):
- Adresat: STELLARMED SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, Kobierzycka 3/9, 52-315 Wrocław, Polska
- Ja niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi(*)
- Data zawarcia umowy(*)
- Imię i nazwisko konsumenta
- Adres konsumenta
- Podpis konsumenta (jeśli formularz przesyłany jest w wersji papierowej)
- Data
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje, jeśli Spółka wykonała w pełni usługę za wyraźną zgodą Pacjenta. Pacjent musi zostać poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego wykonaniu utraci prawo do odstąpienia od umowy, i potwierdzić, że przyjmuje to do wiadomości.
§12 Reklamacje
- Spółka odpowiada za zgodność świadczonych Usług Telemedycznych z warunkami umowy.
- Pacjent ma możliwość składania reklamacji za pośrednictwem dowolnego kanału komunikacji. Zaleca się jednak, aby kontakt odbywał się w formie pisemnej, poprzez wysłanie listu na adres: Kobierzycka 3/9, 52-315 Wrocław, Polska, lub przesłanie wiadomości e-mail na adres: kontakt@stellarmed.pl.
- Reklamacja powinna zawierać informacje umożliwiające identyfikację Pacjenta. Zaleca się, aby obejmowała następujące dane: imię i nazwisko, adres e-mail, adres korespondencyjny (w przypadku reklamacji składanych listownie), numer zamówienia, opis przedmiotu reklamacji, żądania Pacjenta, datę Usługi Telemedycznej.
- Spółka zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację oraz udzielić odpowiedzi w formie pisemnej lub na innym trwałym nośniku w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
§13 Dane osobowe
Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz w sprawie swobodnego przepływu takich danych i uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”), informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych Pacjenta podanych w Formularzu jest STELLARMED SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, z siedzibą we Wrocławiu, ul. Kobierzycka 3/9, 52-315 Wrocław, KRS: 0001149377, NIP: 8993013991, REGON: 540666005 (dalej „Administrator”). Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych można uzyskać, kontaktując się z Administratorem pod adresem e-mail: kontakt@stellarmed.pl.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: iod@stellarmed.pl.
- Dane osobowe Pacjenta są przetwarzane przez Usługodawcę, działającego jako administrator serwisu, w następujących celach:
- Świadczenie usług drogą elektroniczną – na podstawie Umowy zawieranej między Usługobiorcą a Usługodawcą (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- Wykonanie obowiązków prawnych (w tym przepisów podatkowych lub rachunkowych) – na podstawie obowiązków prawnych Usługodawcy określonych w przepisach prawa powszechnie obowiązującego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- Dochodzenie roszczeń i ochrona praw Usługodawcy – na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Usługodawcy, jakim jest dochodzenie roszczeń i obrona jego praw (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- Realizacja zadań administracyjnych i marketingowych Usługodawcy – na podstawie prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Usługodawcę (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Jeśli Pacjent wyrazi dodatkową zgodę, dane mogą być wykorzystywane do przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną, prowadzenia telemarketingu (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). W sytuacji przetwarzania danych na podstawie zgody Pacjent ma prawo cofnąć zgodę w dowolnym momencie, przesyłając oświadczenie na iod@stellarmed.pl. Cofnięcie zgody nie zmienia legalności przetwarzania danych przed jej wycofaniem.
§14 Postanowienia końcowe
- Żaden zapis niniejszego Regulaminu nie narusza ustawowych praw Pacjenta jako konsumenta. W przypadku wystąpienia sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a tymi prawami, pierwszeństwo mają prawa konsumenta.
- Wszelkie pytania dotyczące Regulaminu lub świadczenia Usług Telemedycznych można kierować do Spółki za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@stellarmed.pl lub drogą korespondencyjną na adres: ul. Kobierzycka 3/9, 52-315 Wrocław.